Vanlige spørsmål

Vi får tilbakemeldinger om kjapp levering, problemfrie returrutiner, tilgjengelig kundeservice og gode priser.


Hvilke betalingsmåter godtar dere?

Kortbetaling: Du kan betale med både Visa og MasterCard. Du vil bli belastet for kjøpesummen når varen blir sendt.

Vipps: Med Vipps kan du betale med ett enkelt klikk. Alt du trenger er et mobilnummer. Du vil bli belastet for kjøpesummen med en gang.

AfterPay eller Klarna: Med AfterPay eller Klarna kan du motta varene først og betale senere, eller dele opp kjøpet i håndterbare avdrag.
Du kan lese mer om Klarna her.

Uansett betalingsmåte har du samme rettigheter og du kan returnere så vel salgsvarer som ordinære varer.

Vi selger veldig sjeldent varer vi ikke tar i retur. Unntakene er underklær og 80% salgsvarer.

Hvor lang tid tar det før varene ankommer?

Vi har som regel alle varer vi selger på lager og pakker stort sett varene innen et par timer på ukedager.

Posten henter pakker hos oss hver ukedag mellom 12 og 13. Det betyr at hvis du bestiller før kl. 11:00 på en hverdag, vil bestillingen som regel hentes samme dag.

Hvis du bestiller over helgen eller på en helligdag, blir pakken din først hentet første virkedag.

Etter at pakken har blitt hentet tar det vanligvis mellom 1-5 dager før du har pakken hos deg eller nærmeste utleveringsted. Som regel er servicepakke en dag eller to raskere en pakke i postkassen/på døren.

Hva koster det i frakt å få varene mine levert?

Hos Alexis Mote er returfrakt inkludert i fraktprisen på de fleste fraktalternativene (innenfor Norge). Det står tydelig på fraktalternativene hvis retur er inkludert eller ikke.

Hvis du velger retur inkludert sender vi med en returetikett som du enkelt fester på pakken og leverer inn. Dette gjør det enkelt og forutsigbart for deg som kunde.

Hvis du velger frakt UTEN retur. Noen ganger tilbyr vi også et alternativ der det er gratis frakt men uten retur. Da må man selv ordren og bekoste returen (det følger da ikke med en returetikett).

Priset på frakt har økt betraktelig det siste og vi har derfor måttet øke våre fraktpriser til deg som kunde. Vi subsidierer fortsatt prisen – dvs det koster oss mer for en utsendelse og retur en det du faktisk betaler.
Vi håper at frakt prisene går ned på sikt og vi vil da også senke fraktprisen.

Vi tilbyr Pakke til Hentested (tidl. Servicepakke) og Pakke i Postkassa til kr 89,- Pakke levert hjem koster 169,-

Vi leverer til alle adresser i Norge, med unntak av Svalbard.

Bor du i utlandet sender vi med UPS. Retur er ikke inkludert i dette men du har full returrett. Husk at Norge ikke er en del av EU. Du er selv ansvarlig for å betale lokale avgifter (moms, toll, og andre avgifter). Hvis du velger å ikke motta varene pga dette trekker vi fra de faktiske kostnadene for tur/retur/avgifter/gebyrer som vi blir belastet med fra det beløpet vi refunderer.

Hva er deres regler rundt bytte og retur?

Hvis du angrer på kjøpet ditt eller trenger en annen størrelse sender du bare varen(e) i retur og så bestiller du de størrelsene du vil ha i en ny bestilling.

Vi kan da sende ut varen med en gang og du får en ny faktura. Så fort vi har fått de varene du returner slår vi de i retur. Du betaler kun for de varene du beholder og frakt.

Hvis du er usikker på størrelser eller annet så ta gjerne kontakt med oss eller så kan du også bestille to størrelser. Har du bestilt frakt med retur inkludert betaler du jo ikke noe ekstra for returen 🙂

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du vil returnere en vare fyller du bare ut det vedlagte restursjemaet og bruker returetiketten som også følger med varene. Som regel kan du også bruke posen varene ble send i (hvis du er litt forsiktig når du pakker opp). Hvis du har valgt Gratis utsendelse må du selv ordne og betale for returen. Hvis du ikke er sikker på varene vil det som regel være billigere for deg i bestille med returfrakt inkludert (ikke minst mindre styr for da kan du bara lime på en ferdig etikett og levere pakken på nermeste post i butikk eller lignende).

Lever pakken på nærmeste postkontor/post-i-butikk og be gjerne om kvittering. Vi som regel returen innen 1-5 dager.

Du får en epost så fort vi har behandlet din retur.

Hvordan er størrelsene hos dere?

Størrelser varier ikke bare med målene men også etter type material, passform, tykkelse og ikke minst preferanser 🙂

Fra mange års erfaring prøver vi derfor å estimere størrelser på klærne vi selger. På de aller fleste klærne vil du kunne se noe som:

46/48 (M). Leverandøren kaller størrelsen for M og vi synes den tilsvarer 46/48. Hvis du kjenner merket fra før kan du som regel kjøpe den samme størrelsen men les gjerne informasjonen som er skrevet eller nevnt om det er en video som også beskriver passform og størrelse (noen ganger kan de være litt større/mindre en de pleier).

Uansett er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på telefon/epost/sms så hjelper vi deg gjerne med å ta mål eller svare på andre spørsmål 🙂

Tlf. 450 60 500
Epost. post@alexismote.no

Hva om jeg angrer meg? Ikke gå på en kostnadssmell!

Så lenge du henter/tar imot varene koster det deg ikke noe ekstra å angre på kjøpet/returnere varer. Det er kun hvis du ikke tar imot varene eller ikke henter pakken på posten at det kan bli dyrt.

Hvis du angrer deg etter pakken er mottatt så sender du den bare i retur med vedlagte returetiketter. Du kan sende varene i retur innen 14 dager etter at du har mottatt ordren. Hvis du har valgt frakt med retur inkludert koster det ikke noe ekstra. Har du valgt uten returfrakt inkludert må du selv ordne og betale for returporto (hvis pakken kommer i “retur” til oss for at du ikke har ordnet med porto eller lignende får du et straffegebyr motsvarende ikke hentet, les nedenfor).

Hvis du angrer deg rett etter at du har bestilt så ta kontakt med oss så fort du kan så kanselerer vi ordren hvis den ikke allerede er hentet av Posten. Hvis den er hentet må du ta imot/hente pakken for å så sende den i retur med vedlagt returetikett.

Hvis pakken allerede er markert som sendt men ikke hentet av posten påløper et avbestillingsgebyr motsvarende våre kostnader til betalingsleverandøren (2-2,5%) ved å ha markert ordren som sendt, dette trekkes ifra refusjonsbeløpet.

Hvis vi får pakken i retur for at du ikke ville ta imot pakken eller valgte å ikke hente pakken på posten blir du fakturert 350,- eller mer hvis den reelle kostnaden er større (frakt, gebyrer, tid brukt).

I praksis trekker vi da ifra 350,- fra det vi refunder/oppdaterer fakturaen med (På Klarna lar vi det stå igjen 350,- på fakturaen som må betales. På Vipps refunderer vi da alt over 350,-). Hvis det du har bestilt ikke dekker 350,- sender vi deg en separat faktura.

Vi godtar ikke noen nye bestillinger fra deg før dette er betalt.

Hjelp, jeg har valgt feil utleveringssted eller oppgit feil addresse, epost eller annen informasjon – hva gjør jeg nå?

Det er ditt ansvar at adresse, mobil og epost stemmer. Vi har ikke mulighet å dobbelsjekke om adressen, valgt utleveringsted osv er det du faktisk vil ha – vi må anta at du har lest gjennom detaljene før du har bekreftet bestillingen.

Men noen ganger blir det feil allikevel. Hvis du oppdager at noe har blitt feil tar du kontakt med oss så fort du kan. Vi pakker og sender som regel ut varer veldig fort. Ring på 92 40 25 01 eller send en melding på facebook/messenger hvis du oppdager at du har gjort en feil så gjør vi det vi kan for å rette opp i det 🙂 Vi garanterer ikke at vi rekker å endre på noe så med mindre du har fått det bekreftet av oss kan du forvente at det ikke er forandret.

Det er til slutt ditt ansvar at informasjonen vi har fått er korrekt. Hvis pakken allerede er hentet går det ofte å endre f.eks. utleveringsted ved å kontakte Posten og oppgi sporingsnummer. Vi kan også hjelpe deg med dette men vær da klar over at det som oftest vil medføre et gebyr (fra Posten som betales til dem).

At du har valgt feil utleveringsted, oppgitt feil adresse eller annen informasjon er ikke gyldig grunn til å ikke hente ut pakken eller ordne så at du får pakken levert til deg med de kostnadene dette måtte medføre. Hvis en pakke kommer i retur som uavhentet/ikke mottatt medfører dette et gebyr på 350,-

Hvis det er feil adresse og pakken er sendt kan vi/du ta kontakt med posten. Er det servicepakke vil det mest sannsynlig ikke ha noe å si så lenge postnummer. Vi har sporingsnummer og da er det bare å følge med och se når pakken er framme på utleveringstedet.
Har du valgt På døren eller Pakke i Postkassen må det tas kontakt med Posten da de er avhengig av rett adresse (inkl husnummer) for å kunne leverere. Vi hjelper deg gjerne med dette men hvis det tilkommer noen gebyrer fra Posten er dette noe du selv må dekke.

Hvis vi har gjort en feil tar vi ansvar og ordner/forandrer vi detaljene/utleveringsted osv uten at dette koster deg noe. Du er allikevel ansvarlig for å hente ut/ta imot pakken når den kommer med mindre dette kan anses som urimelig (for eksempel om det tar 2 måneder)


Her for å hjelpe

Har du et spørsmål? Du finner kanskje svaret i vanlige spørsmål. Du kan også kontakte oss:

Man – fre: 09-15
+47 92 40 25 01
post@alexismote.no


Alexis Mote AS
991026452 MVA

Alle rettigheter forbeholdt Alexis Mote AS.

    0
    Handlekurv
    Handlekurven din er tomTilbake til butikken
      Beregne frakt
      | Legg til rabattkode