Vanlige Spørsmål
Hvilke betalingsmåter godtar dere?
Kortbetaling: Du kan betale med både Visa og MasterCard. Du vil bli belastet for kjøpesummen når varen blir sendt.
Vipps eller Apple Pay: Med Vipps kan du betale med ett enkelt klikk. Alt du trenger er et mobilnummer. Apple Pay trenger at du bruker iOS 16 eller nyere og har aktivert Apple Pay på iPhonen din.
Riverty eller Klarna: Med Riverty eller Klarna kan du motta varene først og betale senere, eller dele opp kjøpet i håndterbare avdrag.
Uansett betalingsmåte har du samme rettigheter og du kan returnere så vel salgsvarer som ordinære varer.
Hvor lang tid tar det før varene ankommer?
Vi har som regel alle varer vi selger på lager og pakker stort sett varene innen et par timer på ukedager.
Posten henter pakker hos oss hver ukedag mellom 12 og 13. Det betyr at hvis du bestiller før kl. 11:00 på en hverdag, vil bestillingen som regel hentes samme dag.
Hvis du bestiller over helgen eller på en helligdag, blir pakken din først hentet første virkedag.
Etter at pakken har blitt hentet tar det vanligvis mellom 1-5 dager før du har pakken hos deg eller nærmeste utleveringsted. Som regel er servicepakke en dag eller to raskere en pakke i postkassen/på døren.
Hva koster det i frakt å få varene mine levert?
Hvis du bestiller for minst 1 499 kan du nå få varene levert gratis med Pakke i Postkasse eller Pakke til Hentested.
Under 1 499 koster det 89,- og under 500 koster det 129,-
Levering på Døren koster fast 169.
Vi inkluderer alltid en returetikett men belaster 79,- for returfrakten (endret 15/2/2024) innenfor Norge.
Vi trekker derfor 79,- fra det det beløpet som blir refundert.
Returetiketten følger med i forsendelsen og kan lett festes utenpå pakken før innlevering. Dette gjør returprosessen enkel og forutsigbar for deg som kunde.
Fraktprisene har økt betydelig de siste årene, noe som har tvunget oss til å øke våre fraktpriser. Vi fortsetter imidlertid å subsidiere kostnadene – det betyr at vi betaler mer for å sende og returnere varer enn det du betaler. Vi håper at fraktprisene vil reduseres i fremtiden, og hvis de gjør det, vil vi redusere våre fraktpriser.
Vi leverer til alle adresser i Norge, unntatt Svalbard.
Hva er deres regler rundt bytte og retur?
Hvis du angrer på kjøpet ditt eller trenger en annen størrelse sender du bare varen(e) i retur og så bestiller du de størrelsene du vil ha i en ny bestilling.
Vi selger veldig sjeldent varer vi ikke tar i retur. Unntakene er underklær og 80% salgsvarer (det står tydelig på alle 80% varer at det ikke tas i retur).
Vi kan da sende ut varen med en gang og du får en ny faktura. Så fort vi har fått de varene du returner slår vi de i retur. Du betaler kun for de varene du beholder og frakt.
Hvis du er usikker på størrelser eller annet så ta gjerne kontakt med oss eller så kan du også bestille to størrelser.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvis du vil returnere en vare fyller du bare ut det vedlagte restursjemaet og bruker returetiketten som også følger med varene. Som regel kan du også bruke posen varene ble send i (hvis du er litt forsiktig når du pakker opp).
Lever pakken på nærmeste postkontor/post-i-butikk og be gjerne om kvittering. Vi behandler som regel returen innen 1-5 dager.
Du får en epost så fort vi har behandlet din retur.
Hvordan er størrelsene hos dere?
Størrelser varierer ikke bare med målene men også etter type materiale, passform, tykkelse og, selvsagt, preferanse. Som eksempel er str XL i Zhenzi ca 54/56 mens i Ciso er XL ca 48/50.
Du ser også en "Størrelsestabell" på hver produkt som viser målene leverandøren generelt jobber utfra.
Hvis du kjenner merket fra før kan du som regel kjøpe den samme størrelsen men les gjerne informasjonen som er skrevet eller nevnt om det er en video som også beskriver passform og størrelse (noen ganger kan de være litt større/mindre en de pleier).
Uansett er du alltid velkommen til å ta kontakt med oss på telefon/epost/sms så hjelper vi deg gjerne med å ta mål eller svare på andre spørsmål 🙂 Tlf. 92 40 25 01 (hverdager 10-15) Epost. post@alexismote.no